BOB_1783.jpg

CAGE

'A test kapcsolata a szellemiséggel, lelkiséggel egy nagyon mély és összetett kérdés. Mint alkotó, mióta az eszemet tudom, ezekre, és az emberi kapcsolatokra, viselkedési formákra kerestem valamiféle megértést a mozgásművészeten keresztül. A Cage is erőteljesen reflektál ezekre a problémákra: a túlélésről, az emberi józan megvilágosodásról próbál gondolatokat, érzéseket kommunikálni.'

(Frenák Pál, Librarius.hu)

(illúziószerűen átlátható, zárt tér, önmagában foglalja világunk kaotikus rendszerét, és a művészeknek szabad kreatív lehetőséget ad milliónyi megközelítéshez)

Az új generációs társulás első előadásában vizionális perspektívába helyezi korunk társadalmi, szociológiai és politikai kórképeit, megidézve egy általuk vágyott, de nem megélt illuzórikus kor nosztalgiáját. A felvillanó, erős emocionális emlékképek kijátszása és megélése a megfelelés kényszere nélkül kerül színpadra, a fiatal generáció alkotóinak szabad értelmezésében.

A táncosok nem kínálnak konkrét megoldásokat és olvashatóságot, nem bizonygatják igazukat és nem játsszák korunk áldozatait sem. A FrenAK által adott szabad művészi játszótéren a mesteri kéz egyetlen célja a táncosok segítése önmaguk azonosságának és hitelességének megtalálásához, nem szégyellve a fiatalság fragilitását és az ezzel vállalt közös rizikót. 

A Radikal Dance négy fiatal táncos-alkotó által életre hívott szabad formáció, akik először alkotnak együtt egy adott koncepció és szcenográfiai tematikán belül. A Radikal alkotói nem magyaráznak, ötleteiket és spontán megszületett érzeteiket őszintén és egyenesen kommunikálják. Teszik mindezt a táncművészet legmagasabb szintjén, a testi képességek maximális kihasználásával, meglepő fizikalitással, frontális, direkt ütközésekkel, a kortárs táncban saját útjukat keresve. A táncosok saját létük teljességében és egyszerűségében mutatkoznak meg, nem redukálva művészi képességüket a tagadás gesztusára.

idezo.jpg

Frenák csakis átütő egyéniségű táncosokkal dolgozik...

idezo.jpg

A nagyérdeműnek minderről nem igen jut(hat) az eszébe más, mint a börtön, a zárt intézetek és az állatkert. Vagyis a bezártság, az elszigeteltség, (talán) a stigmák s az ebből fakadó erőszak(osság), bántalmazás, a kitörésre vágyó elemi és állati ösztönök.

Horeczky Krisztina

Szinhaz.net

idezo.jpg

Mindenki kiteszi a zsigereit a színpadra, elementáris energiákkal van jelen.

Bóta Gábor

Klubrádió

Koreográfia és táncosok

Esterházy Fanni, Eoin Mac Donncha, Maurer Milán, Anibal dos Santos

 

Koncepció

FrenAK

Filozófiai konzultáns
Dr. Horváth Nóra (filozófus, egyetemi docens)

Zenei szerkesztő

Halász Gábor

Fény

Marton János

Hang

Hajas Attila

Video

Ofner Gergő

Díszlet

Smiló László, Paradigma Ariadné

Alpintechnika

Zoltai György