FIÚK
Frenák örökérvényű előadása – amely kortárs tánc és artista elemek ötvözete - a férfilét társadalmi mibenlétét mutatja be és elemzi könyörtelen őszinteséggel. A figurák közt fennálló törékeny egyensúly mentén hatalomvágy, gyarlóság, nárcizmus, versengés, megalázottság sejlik fel. Maszkulinitás és femininitás tüntetően sztereotíp megfogalmazása tükrözi vissza a konstruált társadalmi rendet.
FrenÁk a férfiszexualitást különböző aspektusokból vizsgálja: felmutatja eredetét és a tudattalanban rejlő forrásait. Légies koreográfiájában kinyitja a ketrec ajtaját és szabadon engedni a tudatalatti vadállatait. Az előadás fekete humorral, éles iróniával, az agresszió láttatásával érzékelteti az érzelmek elsivárosodását, a klisészerűséget, amely a mai ember kapcsolatait uralja.
FrenÁk kortárs koreográfiai koncepciója filmes, már-már színházi dimenzióban fogant: az alkotás magában hordozza készítőjének az emberi lélek működéséről felhalmozott intuitív tudásanyagát. A kötél testrész, rejtek, akasztófa, élet és halál, fönt és lent...
A FIÚK közvetlen kapcsolatban van a tudattalan mélyrétegeivel, de felfogható könyörtelen társadalmi látleletként is. Nevettet és elborzaszt, lebilincselő mű férfiakról és fiúkról.
Az előadás megtekintését 18 éven aluli nézőink számára nem ajánljuk.
KÖZREMŰKÖDŐK
Táncolják
Frányó Viktor, Eoin Mac Donncha, Maurer Milán, Anibal dos Santos, Váth Máté
Zene
Fabrice Planquette, Gergely Attila
Fény
Marton János
Hang
Hajas Attila
Színpadtechnika
Zoltai György
Koreográfia & koncepció
Frenák Pál
A három színpadi kötél fentről ereszkedik a térbe, s e függőlegesség eleve új asszociációs teret nyit; elold bennünket a földtől, s egy másik, elérhetetlen valóságba vezet. Ahogy csimpaszkodnak rajtuk a testek, ahogy felfelé kúszva szárnyalnak vele, majd megpihennek rajta a magasban – mind, mind az időtlen emberi álomról beszél.
Péter Márta
…egyszerre nőies és férfias, irigyelni valóan bátor és gyermekien gyáva, óriási erővel bíró és végletesen gyenge. Szép testek és kidolgozott jelenetek. Az új Fiúk egyáltalán nem poros: fiatalos, friss, energikus, érvényes. És hatalmas siker.
Kelemen Orsolya
Rendre elámulok Frenák Pál koreográfiáin, aki az erotikára, a test használatára épít több mint tíz éve következetesen, és azt kutatja, hogyan lesz a testből azonnal ikon. A társadalmi háttér mindig csak egy gondolat, nincs propaganda, csak tiszta tánc, erőszakos, robbanós, ütközős, bevállalós fajta.
Artner Szilvia Sisso