HIR_O
„Többen vagyunk, mint fatörzsön a harmatcseppek (...)
Alkonyatra fehér csontok leszünk,
Meglegyint a mulandóság szele…”
(Ibusze Maszudzsi)
Bambuszerdő mint labirintus. Elszigeteltség. Túlélés.
A fizika törvényein túlra, a lélek dimenzióiba pillant Frenák Pál új koreográfiája, mely Japánban, a Villa Kujoyama koreográfusi díjasaként szerzett élményeiből és Alain Resnais kultikus filmjéből (Szerelmem, Hirosima) inspirálódik. Ahogy a film, úgy Frenák is emberi kapcsolatokon keresztül vizsgál társadalmi és globális problémákat. Felelősen bánunk-e világunkkal? Van-e remény, vagy az emberiség újra és újra felfalja önmagát?
Frenák Pál HIR-O című új előadásában talán minden eddiginél direktebb módon nyúl a számára oly otthonos japán kultúra és történelem egyik legmeghatározóbb tragédiájához – rendhagyó módon feldolgozva azt. Az előadást minden elemében áthatja a japán kultúra filozófiája: letisztult, üres térben bambuszok jelennek meg. A táncosok organikus mozgása a maga természetességében fuzionál a bambuszok nyersességével és erejével – ember és eszköz folyamatos spirális mozgásban válik eggyé, egymás kiterjesztésévé.
A kortárs modern tánc olyan velős és direkt formáját kapjuk, amit utána ki is kell heverni.
szupervumen.hu
A testek élőképekké kikerekedő, mívesen festői elhelyezése a térben, meg mozgás, mozgás és megint csak mozgás, ami aztán újabb és újabb látomásokat, tobzódó vizualitást eredményez.
Bóta Gábor
KÖZREMŰKÖDŐK
Zene
Gryllus Ábris, Farkas Miklós
Hang
Horváth András
Fény
Kovács Áron
Díszlet
Tóth Péter
Jelmez
Henez Marianna
Japán kulturális konzultáns
Paule Jeanne Francoise Roche
Koreográfus asszisztens
Maurer Milán
Társkoreográfus
Halász Gábor
Koreográfia & koncepció
Frenák Pál
A Nemzeti Táncszínház, a Frenák Pál Társulat és a Café Budapest Fesztivál közös produkciója