LUTTE
Küzdelem, harc, erő, revolúció
Egymásnak és magunknak feszülés, felülkerekedés és legyőzetés....
A tükörfényű, vakítóan fehér szőnyeg kijelöli a szembenézés, a tánc, pontosabban a küzdelem terét – a küzdő felek pedig egyszerre ütköznek össze egymással és önmagukkal. Hol saját törékenységük, hol állati ösztöneik, hol a külvilág végtelen agressziója ellen harcolnak; a küzdelemben saját magukon kerekednek felül és saját magukkal szemben maradnak alul.
A skandináv mitológia letisztultságából, az izlandi sagák motívumaiból és a harcművészetek (cselgáncs, ökölvívás, glima) brutális erejéből, formanyelvéből egyaránt inspirációt merítő Lutte fontos darab a társulat életében, hiszen az előadásban ez alkalommal a megszokottnál is nagyobb teret és szabadságot kap egy új táncos generáció.
Felnőtt tartalom, 18 éven felüliek számára ajánlott!
Tanulmány a küzdelemről: a harc testi, lelki, filozófiai, mitológiai, esztétikai és metafizikai megközelítése. És persze tiszta, brutális tánc színházi körülmények között. A LUTTE talán az utóbbi tíz év legfontosabb darabja a Frenák-életműben.
Egyszerre felemelő és fájdalmas szembesülés a néző számára minden egyes darabja, hiszen egyszerre ad válaszokat a “Ki vagyok én?” valamint a “Hol vagyok a világban?” kérdéseire. A teljes testi és lelki lecsupaszítás – mely szinte mindegyik Frenák-mű sajátja – nem csupán a táncosokat, hanem a befogadókat is érinti; a pőre őszinteség lerántja a leplet önnön hazugságainkról is.
Kovács Péter
Frenák ebben tulajdonképpen azt a feltartóztathatatlan folyamatot mutatja be, melyben az ember egyfajta monásszá válik, egy maga is képszerű, és a képek világában élő, ám ablaktalan individuummá. Egy totális, de mégis kifosztott, elkorcsosult (vágy)gépezetté, melynek testében a borzalom és a gyönyör, a giccs és a művészet, közönséges és a fenséges erővonalai találkoznak. Frenák ezzel pedig egyfajta politikai tettet is végrehajt, hiszen morális és praktikus szempontból nézve is a deszenzibilitást fogalmazza meg, mely mind jobban eluralja a mindennapokat, és strukturálja a gondolatokat.
Komjáthy Zsuzsanna
Gyönyörűen kimunkált testeket, energikus-akrobatikus mozgásokat, előadói virtuozitást, erőteljes hatáselemekkel bűvölő színpadi látványt, a mozgásokat és a rendezői gondolatokat mindenben támogató, vadul lüktető zenét – mindenféle brutalitás szépséggé szelidítését.
Fuchs Lívia
KÖZREMŰKÖDŐK
Táncosok
Esterházy Fanni, Eoin Mac Donncha, Keresztes Patrik, Maurer Milán, Várnagy Kristóf, Vasas Erika
Zene
Gryllus Ábris
Fény
Marton János
Alpintechnika, színpad
Zoltai György
Jelmez
Márton Richárd
Kultúrtörténeti konzultáns
Dunajcsik Mátyás
Koncepció & koreográfia
Frenák Pál