140319_185525_C5II_0423.jpg

TRICKS & TRACKS

Az egykor és a most összeér, a fehér, üres felületre új vonalakat, új jeleket rajzolt a társulat, nem felejtve, hanem továbbgondolva a múltat. A szándékoltan ironikus, kegyetlen és provokatív előadás: a szereplők karakterből karakterbe bújnak, levetkőzik saját magukat, majd visszabújnak a szerepeikbe. Testük valós nyomokat hagyva hol egymáshoz, hol a sterilen fehér felületekhez csapódik, ütköznek és kapaszkodnak, mohón kutatva a másik jelenlétét. A létezés szenvtelen lenyomatot hagy - kívül, belül, önmagán, a földön, a falakon. Véletlenszerű jelhagyás? Az egónk tetoválás a bőrön, minden egyes hazugságunk jelmez, ami nem áll jól, mi mégis hordjuk. Az őszinteség valahol talán ott van a bőr alatt. Naked is the new black.

Az előadás izgalmas hibridként egyszerre idézi meg a japán kultúra letisztultságát, kalligrafikus szépségét, áttetsző minimalizmusát és a metropoliszok színes, villódzó őrületét. Frenák Pál nem fél erős színekkel festeni a fehér színpadi vászonra, koreográfiája féktelen dinamikájú, organikus káosz-butoh. Hol a dinamika és a lüketetés uralja a teret, miközben a táncosok a végletekig fokozzák a jellegzetes frenáki mozgásnyelvben rejlő lehetőségeket. Hol olyan akár egy kortárs butoh előadás, ami a mozdulat minimumával teremt maximális hatást, használva a tradicionális japán mozgásformában oly fontos jelenlétet, csendet és belső figyelmet.

18 éven felülieknek ajánlott!

idezo.jpg

Lírai és kemény, videoklipszerű etűdsorozat: vékony és erős szálra felfűzött gyöngysor.

Halász Tamás

táncelméleti szakíró

idezo.jpg

Frenák nem hízeleg közönségének. Szolgálja, de nem kiszolgálja. Fred Bigot technoakusztikus zenéje mintha a szívzörejeinket erősítené fel, mintha a vér dobolna koponyánkban. A roppant teret lelógatott, fehér viaszosvászon göngyölegek keretezik, mintha egy műtőben volnának. S ott is vagyunk: élve boncolnak érzelmeket, érzékiséget, kereséseket, kapaszkodásokat.

Molnár Gál Péter

Népszabadság

idezo.jpg

Felpörgetett butoh, grafikus térredukció, lynches lázálomképek. Az egész úgy kezdődik, mint egy robbanás és úgy is ér véget.

Artner Sisso

kritikus

KÖZREMŰKÖDŐK

Zene
Fred Bigot

Alpintechnika, színpad
Zoltai György

Fény
Marton János

Hang
Hajas Attila

Koncepció & koreográfia
Frenák Pál

trafo_logo_sotet_alapra.jpg

Borítókép © Boczkó Tamás