160528_un_boczkotamas_HR_20160528_192843

UN

„Minden állatnak van saját világa. Ez azért érdekes vagy furcsa, mert az emberek között rengetegen vannak, akiknek nincs világuk, és akik olyan életet élnek, mint bárki más!”

(Gilles Deleuze, francia filozófus)

Hogyan lehet valakinek világa? Mitől válik az életünk tényleg a saját életünkké? Deleuze szerint a felfokozott, rendkívüli érzékenység és az azonnali aktivitás és cselekvés a kulcs - ez pedig az igazán kivételes táncosoknak is sajátja, Az UN címében egyszerre merít a faun szóból, ám még inkább az Deleuze-i értelemben vett világ, azaz univerzum kifejezésből és a francia un, azaz egy szóból, amely azt jelöli, hogy egy, egyetlen karakter áll a koreográfia fókuszában.

Frenák Pál koreográfus ez alkalommal is egy különleges függesztési rendszerben mozgatja táncosát, a húszas éveiben járó tehetséget, Maurer Milánt, miközben kortárs elektronikus zene dübörög a monokróm színekben fürdő színpadon. A 60 éves koreográfus saját maga is színpadra lép, táncos és koreográfus között pedig kialakul egy új egyensúly, egy kortalan fúzió, mely utal a címre: a férfiasság és a nőiesség, az idős és a fiatal, az állati és az emberi egysége.

idezo.jpg

Frenák Pálon nem érződik elbizonytalanodás, alkotóként és előadóként is folyamatosan biztos pont a hazai és nemzetközi tánc-, kortárstánc- és színházi-művészeti életben. Az „un” franciául azt jelenti: egy. Frenák két ember egységéről, múlt és jelen egységéről, a különböző régiók és kultúrák egységéről, a művészetek egységéről beszél – közvetetten. Komplex színházi nyelvének meghatározó dialektusa az évek során kikristályosodott egyéni, magas szintű technikai felkészültséget is követelő mozgásnyelve. Frenák kitartóan bízik a táncban, bízik a mozdulatban.

Kutszegi Csaba

Tánckritika.hu

KÖZREMŰKÖDŐK

Táncosok
Frenák Pál, Maurer Milán

Zene
Gryllus Ábris, Farkas Miklós

Alpintechnika
Zoltai György

Hang
Marton János

Koreográfiai & koncepció
Frenák Pál

bakelit_logo.png

Borítókép © Boczkó Tamás