THE WOODEN PRINCE
A táncjáték újrafogalmazásával Frenák Pál nem csupán Bartók előtt tiszteleg, nem csak az ő zenéjét éltető, szinte felfoghatatlan magasságokba tekint, hanem A fából faragott királyfi ma is érvényes gondolatainak kibontására koncentrál.
Az előadás az önazonosságra, az önazonos létezésre kérdez rá. A rossz vagy a jó megítélése, a lent vagy a fent térbeli elhelyezkedése, s közben a perspektivikus, vagyis tágasabb látásmód is szerves része a műnek, amelynek fő kérdése, hogy milyen állapotban adjuk át utódainknak azt a világot, amelyben élünk.
Bartók zenéjének „intellektuális inkognitója” pedig jól viseli, hogy legteltebb, legáradóbb harmóniái is az ember – férfi és nő, férfi és férfi, nő és nő – egzisztenciális szerelemfüggésének, szabadsághiányának és kommunikáció képtelenségének fájdalmas és katartikus kifejezéseként hasson. Megkockáztatom: kongeniális mű született. Frenák Pál pályája ezzel A fából faragott királyfival csúcsra ért.
KÖZREMŰKÖDŐK
Táncosok
Esterházy Fanni, Rohonczi Viktória, Tokai Rita, Vasas Erika, Feicht Zoltán, Frenák Pál, Halász Gábor, Holoda Péter, Keresztes Patrik, Maurer Milán, Morvai Kristóf, Vila M. Ricardo, Timofeev Dmitry
Zeneszerző
Bartók Béla
Librettista
Bartók Béla
Díszlet
Paradigma Ariadné
Dramaturg
Péter Márta
Koreográfus asszisztens
Nelson Reguera
Balettmesterek
Rujsz Edit, Feicht Zoltán
Karmester
Kovács János
Koreográfus
Frenák Pál
A Magyar Állami Opera és a Frenák Pál Társulat közös produkciója